לאחר הודאת המשטרה על חריגות בריגול אחר אזרחים: דרישה לוועדת חקירה

ישראל רובין No Comments on לאחר הודאת המשטרה על חריגות בריגול אחר אזרחים: דרישה לוועדת חקירה
החריגות היו בתקופתו. רוני אלשיך צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשטרה פרסמה היום (שלישי) לראשונה כי אכן היו חריגות מהוראות החוק בשימוש בתוכנות ריגול אחרי אזרחים, כל החריגות שאותרו הם בתקופת המפכ"ל הקודם רוני אלשיך. בהודעת המשטרה נכתב כי "בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

על מול צוות הבדיקה שמינה היועמ"ש הבהירה המשטרה כי "ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים".

עו"ד גבריאלה פיסמן ראש אשכול סמכויות שלטוניות במשרד המשפטים אמרה בדיון בוועדת הכנסת: "בבדיקה נוספת מאוחרת שנעשתה על ידי הממשלה יש ממצאים נוספים שמבחינתו משנים את התמונה ולכן יש הנחיה של היועמ"ש לנקוט מהלכים מידיים שימנעו כל אפשרות לחריגה מסמכות".

תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה אמר בדיון: "בעבר גם אנומליות טכנולוגיות אוטומטיות של חומרים שיש לגביהם ויכוח משפטי האם הם חוסים תחת עולם האזנת סתר, ואנחנו הראשונים שרוצים לדעת על כך. אנומליות שכאלו אנחנו מנסים לתת להן מענה באמצעות ניוון יכולות".

לדבריו של תלם הבהיר כי "לא אחמוק מתשובות אך לא אשפוך את התינוק עם המים. הבנו לאורך השנים שיש לוודא שמכניסים בטכנולוגיות השונות שרכשנו, פיתוחים והגבלות תחת ניוון יכולות כדי שלא יבוצעו הורדות אוטומטיות של חומרים שלא עושים בהם שימוש, שיוכלו לאפשר להתאים ככל שניתן את פעילות המערכת לצורכי המשטרה ולהגבלות המשפטיות".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב בירך על הודעת היועמ"ש בוועדה ואמר: "לא סביר שנחכה עכשיו חצי שנה; חייבות להיות מסקנות ביניים; התחקיר חשף שטח אפור הדורש חשיפה לאור השמש והסדרה של התחום; בדיון עלה בבירור שיש סוגיות ממבצעיות ומשפטיות משמעותיות ונמשיך את הבירור בדיוני מעקב סדורים".

ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה על הודעת המשטרה: "הודאת המשטרה מחזקת את הנחיצות בהקמת ועדת חקירה על פרשת האזנות הסתר והפריצות לניידים. אני קורא לכל חברי הבית, מימין ושמאל, לתמוך בהצעה שלי להקמת הועדה. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה של כולנו".

התנועה לאיכות השלטון על הודאת המשטרה בעניין חריגות שנעשו בשימוש בתוכנת הריגול של NSO: "חייבת לקום ועדת בדיקה ממשלתית – חיצונית ובלתי תלויה. דומה כי אשר יגורנו בא לנו. התרענו על כך שבנושא הזה חייבת להיפתח ועדת חקירה עצמאית, נפרדת ובלתי תלויה, אשר תבחן את השימוש האסור, לכאורה, של משטרת ישראל ברוגלות כנגד אזרחים ישראלים חפים מפשע. אנו קוראים לשר לבטחון פנים – הורה כבר היום על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית ובלתי תלויה שתבחן את הדברים לעומקם ותפרסם לציבור את ממצאיה".



0 תגובות